איטום קירות מרתף, הסכנות והאמצעים לאיטום

איטום קירות מרתף

איטום קירות מרתף הוא עבודה חשובה מאוד. עבודה שיש לבצע אותה באמצעות מומחה איטום. המרתף הוא מבנה תת קרקעי, כלומר מבנה בעל מאפיינים מיוחדים. מצד אחד הוא חשוף ללחות ורטיבות באופן קבוע, ומצד שני קירותיו החיצוניים בלתי נגישים. מסיבה זו חשוב להשקיע באיטום איכותי של המרתף כבר בשלבים הראשונים של הבנייה. אך גם כאשר נעשתה עבודה מקצועית, בחלוף השנים תזדקקו לפתרונות של איטום מרתף.

מומחה איטום

סכנת הרטיבות

מים נשמעים כמו דבר תמים, אך הם עלולים לגרום לנזקים רבים למבנה. המים הנספגים באדמה יכולים להיות מי הגשמים ומי ההשקיה. קירותיו החיצוניים של המרתף תמיד יהיו חשופים לסביבה המשמרת רטיבות. ומכיוון שבטון הוא חומר סופג, המים יחדרו לשכבות הבטון.

כאשר המים יחדרו פנימה הם יתפשטו גם אל הקירות העליונים. בכל מקום שהם יגיעו הם יגרמו להתחמצנות הברזל של הבטון, וכך יתחילו להיפער סדקים המחלישים את המבנה. ועוד לפני זה אתם עלולים להבחין בסימנים של עובש על הקירות.

אתם רוצים למנוע את הדברים הללו, ולכן עליכם להשקיע בפעולות איטום קירות מרתף, עבודה אותה יש לבצע באמצעות קבלן מומחה לאיטום.

איטום מרתף חיצוני

מלבד מתן מענה של איטום קירות מרתף, אנו צריכים גם להיות חכמים. איננו רוצים להגביר את כמות המים המצטברת סמוך לקירות המרתף. הבעיה המרכזית היא המרזבים. המרזבים לא קשורים לאיטום המרצף, הם נועדו לנקז את המים מהגגות. אך במקרים רבים מי המרזב פשוט יורדים סמוך לקירות הבית. אז מצד אחד הם מעניקים תועלת לשמירה על הגג, אך מצד שני הם מרכזים את המים סמוך לקירות המרתף. כדאי להיות חכמים ולהרחיקם מהמבנה.

הרחקת המרזבים היא סוגיה אחת, אך לבצע איטום קירות מרתף בשלבי הבנייה. כאשר הבנייה תסתיים קירות המרתף יהיו מכוסים באדמה. ולכן חשוב לטפל בהם עכשיו. ישנן שיטות שונות של איטום הבסיס ואיטום הקירות, וחשוב לעשות עבודה מקצועית ומוקפדת. אלו הן שיטות איטום שונות משיטות האיטום של קירות חיצוניים.

קבלן מומחה לאיטום יכין עבורכם (וגם יבצע) תכנית לאיטום המרתף. קבלני האיטום מכירים את השיטות התקניות, ואת החומרים שבהם צריך להשתמש על מנת לבצע את העבודה הזו.

איטום קירות מרתף

איטום קירות מרתף מבפנים

מלבד איטום קירות חיצוניים, ישנן גם שיטות לאיטום פנימי. הן מתבצעות בנוסף, או כאשר האיטום החיצוני אינו אפשרי. אך חשוב להבהיר כי איטום פנימי הוא אינו תחליף לאיטום החיצוני. כאשר מקימים את המרתף חשוב לתת מענה לקירות החיצוניים של המרתף, שם צריך להשקיע את עיקר תשומת הלב. אך לאורך השנים, כאשר מתגלות בעיות תחזוקה, אנו צריכים לבצע איטום קירות מרתף מבפנים.

שיטות העבודה והחומרים שבהם נשתמש שונים במקרים אלו. ישנם מספר שלבים לאיטום פנימי, כאשר הראשון שבהם כולל איטום סדקים וחורים בקירות הבטון של הבסיס שלך עם מלט הידראולי. המלט יתרחב בתוך הסדקים ויוצר אטימה אטומה למים.

לאחר מכן, מרחו שכבה של צמנט בנייה עמיד למים על קירות המרתף שלכם. זה יאטום את נקבוביות הבטון וימנע מלחות לחלחל. מאמצים אלו בשילוב עם ניקוז תקין מעל הקרקע יעשו רבות למניעת כניסת רטיבות דרך הקירות.

החומרים שבהם נהוג להשתמש הם חומרים המוזרקים אל תוך הקירות והם מגיבים למים ויוצרים שכבה אוטמת.

לסיכום איטום קירות מרתף הוא משימה חשובה, ולא פשוטה. בעיקר כאשר מדובר במבנה קיים. יש לעשות זאת באמצעות ממומחה איטום המכיר את כל השיטות והחומרים. מומחה איטום יודע לבחון את המרתף ולהעניק לו את הפתרון הדרוש.

מקדם אתרים מומלץ